If y is inversely proportional to the square of x, and y =10 when x= 10, find y when x =4.
1. If y is inversely proportional to the square of x, and y =10 when x= 10, find y when x =4.
Jawab:
y = 62.5Penjelasan dengan langkah-langkah:
y is proportional to 1/x²; thus,
y = k/x²
if x = 10 when y = 10,
find the k
k = y·x²
k = 10·10²
k = 1000
The equation is y = 1000/x²
Find y if x = 4
y = 1000/(4²)
y = 1000/16
y = 62.5嘉誠
2. If y is inversely proportional to x2 - 5 and y : 5 when x : 3, find the value of y when x : -1
Jawaban :
-15
Penjelasan dengan langkah-langkah:
based on formula : y = k/x
Solution :
• Substitute : y : 5 and x : 3 -> y = k/x
5 = k/3
5.3 = k
15 = k
• Substitute : k = 15
y = k/x
y = 15/-1
y = -15
hence, the answer is y = -15
Hope this answer help you :).
3. 1. If x is inversely proportional to y and x = 40 when y = 5, finda. the value of x when y = 25b. the value of y when x = 4002 . If x is inversely proportional to y3 and x = 50 when y = 2, find a. the value of x when y = 4 b. the value of y when x = 3,2 Tolong bantu dijawab ya , sudah mau dikumpul
Jawab:
1. A. 5
B. 0,5
2. A. 6,25
B. 5
Penjelasan dengan langkah-langkah:
Semongga membantu
4. If x is inversely proportional to y3 and x = 50 when y = 2, find a. the value of x when y = 4 b. the value of y when x = 3,2 Tolong bantu dijawab ya sudah mau dikumpul
Jawab:
Penjelasan dengan langkah-langkah:
5. When you sketch a graph, you have to place independent variable on the X-axis (horizontal line) and the dependent variables on the Y-axis (vertical line). * True False
False Because I never drew
6. the have..........(play)vary well in the Match
SIMPLEPERFECTTENSE
S+HAVE/HAS+PASTPARTICIPLE+restofsentence.
They have....(play) very well in the match
=Theyhaveplayedverywellinthe match
7. Write down the linear inequalities of the following two variables
Nomor 6.
Persamaan garis yg melalui titik (28 , 0) dan titik (0 , 21) adalah :
[tex]\begin{array}{rcl}\frac{y-0}{21-0}&=&\frac{x-28}{0-28}\\~\\\frac{y}{21}&=&\frac{x-28}{-28}\\~\\\frac{y}{3}&=&\frac{x-28}{-4}\\~\\3.(x-28)&=&-4y\\~\\3x+4y-84&=&0\end{array}[/tex]
Karena DHP berada di bawah garis tersebut, maka pertidaksamaan yg memenuhi adalah : [tex]3x+4y-84\leq 0[/tex]
Persamaan garis yg melalui titik (32 , 0) dan titik (0 , 16) adalah :
[tex]\begin{array}{rcl}\frac{y-0}{16-0}&=&\frac{x-32}{0-32}\\~\\\frac{y}{16}&=&\frac{x-32}{-32}\\~\\y&=&\frac{x-32}{-2}\\~\\x-32&=&-2y\\~\\x+2y-32&=&0\end{array}[/tex]
Karena DHP berada di bawah garis tersebut, maka pertidaksamaan yg memenuhi adalah : [tex]x+2y-32\leq 0[/tex]
DHP berada di atas sumbu-X [tex]\to x\geq 0[/tex]
DHP berada di kanan sumbu-Y [tex]\to y\geq 0[/tex]
Jadi, DHP adalah penyelesaian dari sistem pertidaksamaan linier :
[tex]\boxed{\boxed{\left\{\begin{array}{l}3x+4y-84\leq 0\\~\\x+2y-32\leq 0\\~\\x\geq 0~;~y\geq 0\end{array}\right\}}}[/tex]
[tex]\\[/tex]
Nomor 7.
Karena ada 2 DHP, maka jawaban dari soal ini juga ada 2, yaitu :
I ) Untuk DHP I :
Persamaan garis yg melalui titik (18 , 0) dan titik (0 , 6) adalah :
[tex]\begin{array}{rcl}\frac{y-0}{6-0}&=&\frac{x-18}{0-18}\\~\\\frac{y}{6}&=&\frac{x-18}{-18}\\~\\y&=&\frac{x-18}{-3}\\~\\x-18&=&-3y\\~\\x+3y-18&=&0\end{array}[/tex]
Karena DHP berada di bawah garis tersebut, maka pertidaksamaan yg memenuhi adalah : [tex]x+3y-18\leq 0[/tex]
Persamaan garis yg melalui titik (8 , 0) dan titik (0 , 16) adalah :
[tex]\begin{array}{rcl}\frac{y-0}{16-0}&=&\frac{x-8}{0-8}\\~\\\frac{y}{16}&=&\frac{x-8}{-8}\\~\\\frac{y}{2}&=&-(x-8)\\~\\-2.(x-8)&=&y\\~\\2x+y-16&=&0\end{array}[/tex]
Karena DHP berada di bawah garis tersebut, maka pertidaksamaan yg memenuhi adalah : [tex]2x+y-16\leq 0[/tex]
DHP berada di atas sumbu-X [tex]\to x\geq 0[/tex]
DHP berada di kanan sumbu-Y [tex]\to y\geq 0[/tex]
Jadi, DHP I adalah penyelesaian dari sistem pertidaksamaan linier :
[tex]\boxed{\boxed{\left\{\begin{array}{l}x+3y-18\leq 0\\~\\2x+y-16\leq 0\\~\\x\geq 0~;~y\geq 0\end{array}\right\}}}[/tex]
[tex]\\[/tex]
II ) Untuk DHP II :
Karena DHP berada di atas garis [tex]x+3y-18=0[/tex], maka pertidaksamaan yg memenuhi adalah : [tex]x+3y-18\geq 0[/tex]
Karena DHP berada di atas garis [tex]2x+y-16=0[/tex], maka pertidaksamaan yg memenuhi adalah : [tex]2x+y-16\geq 0[/tex]
DHP berada di atas sumbu-X [tex]\to x\geq 0[/tex]
DHP berada di kanan sumbu-Y [tex]\to y\geq 0[/tex]
Jadi, DHP II adalah penyelesaian dari sistem pertidaksamaan linier :
[tex]\boxed{\boxed{\left\{\begin{array}{l}x+3y-18\geq 0\\~\\2x+y-16\geq 0\\~\\x\geq 0~;~y\geq 0\end{array}\right\}}}[/tex]
[tex]\\[/tex]
Nomor 8.
Persamaan garis pada soal ini sama dengan persamaan garis pada soal nomor 6, maka kita langsung mengevaluasi DHP-nya saja.
Karena DHP berada di bawah garis [tex]3x+4y-84=0[/tex], maka pertidaksamaan yg memenuhi adalah : [tex]3x+4y-84\geq 0[/tex]
Karena DHP berada di bawah garis [tex]x+2y-32=0[/tex], maka pertidaksamaan yg memenuhi adalah : [tex]x+2y-32\geq 0[/tex]
DHP berada di atas sumbu-X [tex]\to x\geq 0[/tex]
DHP berada di kanan sumbu-Y [tex]\to y\geq 0[/tex]
Jadi, DHP adalah penyelesaian dari sistem pertidaksamaan linier :
[tex]\boxed{\boxed{\left\{\begin{array}{l}3x+4y-84\geq 0\\~\\x+2y-32\geq 0\\~\\x\geq 0~;~y\geq 0\end{array}\right\}}}[/tex]
8. the temperatures……………….take place vary widely for different materials
The temperatures at which melting and freezing take place vary widely for different materials. Soal tersebut berkaitan dengan structure and written expression.
PembahasanJawabannya adalah at which melting and freezing dikarenakan apabila soal tersebut diterjemahkan ke dalam bahasa Indonesia menjadi "Temperatur...........berlangsung sangat bervariasi untuk bahan yang berbeda.". Sehingga kata yang tepat untuk mengisi kalimat tersebut adalah at which melting and freezing yang berarti "Di mana mencair dan membeku".
Ada banyak cara berbeda untuk menyusun dan mengekspresikan diri (structure and written expression) dalam bahasa Inggris. Hal ini dapat dilakukan melalui tulisan, berbicara, atau keduanya. Ada juga berbagai cara untuk mendekati masing-masing metode ini. Kebanyakan orang tahu bahwa ada perbedaan antara bahasa Inggris lisan dan tulisan. Apa yang mungkin tidak mereka sadari adalah bahwa ada juga perbedaan antara struktur dan ekspresi tertulis dalam bahasa Inggris. Struktur bahasa Inggris berbeda dari kebanyakan bahasa lain, dan ini dapat menyulitkan penutur asing untuk memahaminya. Ekspresi tertulis bahasa Inggris juga bisa menantang, karena menggunakan seperangkat aturan yang berbeda dari bahasa Inggris lisan.
Pelajari lebih lanjutPelajari lebih lanjut tentang structure dari suatu teks: https://brainly.co.id/tugas/4897319
#BelajarBersamaBrainly #SPJ4
9. Determine The terms, variables, constants, and coefficients from algebraic expressions 25x pangkat 2 - 3y pangkat 2 + 2x pangkat 2y-1 per 2
constanta = -1/2
variabels = x², y², x²y
coeff x² = 25
coeff y² = -3
coeff x²y = 2
10. State two variables that the students kept the same in this experiment
Jawaban:
Variabel kontrol
11. If y is inversely proportional to 2x (pangkat2) + 5 and y=7 when x=2. A) find the equation connecting x and y? B) find the value of y, when x=8? C) calculate x, y=5. 2? Tolong dong, plisss
Point A
y (2x² + 5) = k
7 (2 × 2² + 5) = k
7 (13) = k
k = 91
so that the equation is y = 91 / (2x² + 5)
Point B
y = 91 / (2 × 8² + 5) = 91 / 133
Point C
2x² + 5 = 91 / 5.2
2x² - 12.5 = 0
x² - 6.25 = 0
(x - 2.5) (x + 2.5) = 0
x = 2.5 or x = -2.5
12. . Is the following equation a linear equation of 2 variables. x - y = -4 * a.yes b.no
menurut saya jawaban nya A karena ada x dan y
13. State the independent and dependent variables in this investigation. Independent variable: ..... Dependent variable: ...... Tolong di bantu secepet mungkin
Penjelasan:
Independent variable: mass
this variable is usually noted as x-axis
Dependent variable: weight
this variable is usuat noted as y-axis
14. It is known that two variables, x and y, are Trelated by the equation y = nx" where n and m liare constants. The diagram above shows partof a line of best fit obtained by plotting a graphof log 10 y against log 10 x. The line passesthrough points (0.3, 0.73) and (1, 0.98). Findthe values of m and n.
Jawaban:
Diketahui bahwa dua variabel, x dan y, adalah T
terkait dengan persamaan y = nx "di mana n dan m li
adalah konstanta. Diagram di atas menunjukkan bagian
dari garis yang paling sesuai diperoleh dengan memplot grafik
dari log 10 y terhadap log 10 x. Garis itu lewat
melalui poin (0,3, 0,73) dan (1, 0,98). Temukan
nilai m dan n.
15. What color do the tulips have in vary
Jawaban:
the color is purple
Penjelasan:
maaf klo salah
Jawaban:
what colour do the tulips have in vary
=the color is red, yellow, oranye, purple, white, and pink
=warna tulip bervariasi
Penjelasan:
tulips have a variety of colors or various kinds , there are tulips that red, yellow, oranye, purple, white, pink
=tulip memiliki warna yang bervariasi atau bermacam macam, tulip ada yang berwarna merah, kuning, oren, ungu, putih, dan merah mudah.
tolong jadikan yang terbaik ya jawabannya :)
16. The relationship between variables m and n is given by the function n = -7m - 3 - 2m². Calculate the value of n when m -3.
Jawaban:
allright answer for educational
17. What goes into the procedure in the scientific method? a. Summary of results and conclusion b. The independent variables and control variables c. Detailed list of steps and materials d. Hypothesis
Jawaban:
JAWABAN:
Whatgoesintotheprocedureinthescientificmethod?
(Apayangmasukkedalamprosedurdalamilmiah?)
A.Summaryofresultsandconclusion
(Ringkasanhasildankesimpulan)
B.Theindependentvariablesandcontrolvariables.
(Variabelindependendanvariabelkontrol)
C.Detailedlistofstepsandmaterials
(Daftarrincilangkahdanbahan)
D.Hypothesis
(Hipotesis)
JawabannyaadalahA.Summaryofresultsandconclusion.
SEMOGAMEMBANTU....
18. 21. The price for 1 kg honeydew and 2 kg watermelon is Rp. 198.000,00 and the price for 3 kg honeydew and 2 kg watermelon is Rp. 224.000,00. If the x is the price for honeydew and y is the price for watermelon. The equations of two variables describing the conditions above are...
Jawaban:
equations of 1kg honeydew and 2kg watermelon :
1x + 2y = Rp198.000,00
equations of 3kg honeydew and 2kg watermelon :
3x + 2y = 224.000,00
Penjelasan dengan langkah-langkah:
hope it helps :)
19. 3. If x is inversely proportional to y3 and x = 50 when y = 2, find a. the value of x when y = 4 b. the value of y when x = 3,2Tolong bantu dijawab ya
Jawab
a) x = 6.25
b) y = 5
Penjelasan dengan langkah-langkah:
a) xy3 = 50 x 2 x 2 x 2 = 400
400 = x x 4 x 4 x 4
x = 6.25
b) 400 = 3.2 x y3
y3 = 125
y = 5
20. Complete the sentences. 1. If a term is not indicated in the entry words, find ... at the entry word related to it. A. it B. its C. them D. theirs 2. If there is more than one ... of the term, choose the most suitable definition based on its context and distribution. A. entry B. entries C. entities D. entrance 3. On the X ..., or baseline, begin low scores on the left and increase toward the right of the graph. A. ox B. axe C. axis D. axes 4. Low scores on the Y axis begin at the bottom ... increase toward the top of the graph. A. and B. but C. since D. while 5. For each individual, locate the intersection of X and Y axes equivalent to the scores on the X and Y variables .... A. respect B. respected C. respective D. respectively 6. Mark the intersection with a dot and ... for all individuals in the study. A. repeat B. repeatedly C. repetition D. repetitive 7. Scatter diagrams are useful to learn ... the X and Y variables have high or low correlations. A. wetter B. wether C. weather D. whether
Bahasa Inggris adalah salah satu bahasa yang berlaku universal yang digunakan di seluruh negara yang ada di dunia ini dan bersifat internasional. Based on the questions, it can be concluded that:
If a term is not indicated in the entry words, find them at the entry word related to it (C).If there is more than one entries of the term, choose the most suitable definition based on its context and distribution (B).On the X axe, or baseline, begin low scores on the left and increase toward the right of the graph (B).Low scores on the Y axis begin at the bottom and increase toward the top of the graph (A).For each individual, locate the intersection of X and Y axes equivalent to the scores on the X and Y variables respective (C).Mark the intersection with a dot and repeatedly for all individuals in the study (B).Scatter diagrams are useful to learn whether the X and Y variables have high or low correlations (D).Pembahasan:
Bahasa Inggris sangat berguna bagi kehidupan. Bahasa Inggris adalah salah satu bahasa yang berlaku universal yang digunakan di seluruh negara yang ada di dunia ini dan bersifat internasional. Based on the questions, it can be concluded that:
If a term is not indicated in the entry words, find them at the entry word related to it (C).If there is more than one entries of the term, choose the most suitable definition based on its context and distribution (B).On the X axe, or baseline, begin low scores on the left and increase toward the right of the graph (B).Low scores on the Y axis begin at the bottom and increase toward the top of the graph (A).For each individual, locate the intersection of X and Y axes equivalent to the scores on the X and Y variables respective (C).Mark the intersection with a dot and repeatedly for all individuals in the study (B).Scatter diagrams are useful to learn whether the X and Y variables have high or low correlations (D).Pelajari lebih lanjut
Materi tentang pengertian simple present tense brainly.co.id/tugas/4040728Materi tentang rumus simple present tense brainly.co.id/tugas/13738150Materi tentang contoh kalimat menggunakan simple present tense brainly.co.id/tugas/740711Detail jawaban
Kelas : 10
Mapel : Bahasa Inggris
Bab : Tenses
Kode : 10.5.7
#TingkatkanPrestasimu
#SPJ3
0 Comments:
Post a Comment